Nuolatinė SEO plėtra – kaip prisitaikyti?
Pastarąjį dešimtmetį „žinovai“ nuolat kartojo, kad „SEO mirė“, nors iš tikrųjų jau atgyveno tik senieji SEO metodai.
Visi, kurie yra internetinės rinkos dalyviai, turėtų gerai žinoti vieną dalyką, t.y., kad SEO nuolat keičiasi ir keisis visą laiką.
Nors dinamiškas SEO pobūdis kelia nemažai sunkumų, tiems, kurie norės sėkmingai veikti šioje srityje, visada bus daug galimybių tai padaryti.
Niekas nėra SEO „ekspertas“
SEO specialistas dažnai apibūdinamas kaip patikimas, pasitikintis, išmanantis ir atsidavęs savo darbui profesionalas.
Realybėje SEO specialistai dažniausiai būna pernelyg užimti ir turi milijoną darbų, kuriuos privalo atlikti tam, kad galėtų jaustis pasitikintys savimi, kokiais jie ir laikomi.
Šiuo atžvilgiu niekas nėra SEO ekspertas. Kadangi konkretaus SEO veiklos plano nėra, dirbantys šioje srityje turi mokytis prisitaikyti prie to, su kuo jiems tenka susidurti.
SERP matomumo didinimas srauto neužtikrina
SEO specialistams patariama įgyvendinti įvairias taktikas, siekiant padidinti pozicijas ir matomumą, tačiau tokios taktikos ne visada pritraukia didesnį srautą.
Senosios SEO strategijos jau prarado savo veiksmingumą.
Pateikiame jūsų dėmesiui kelis sunkumus, su kurias tenka susidurti SEO specialistams:
- Naujų SERP savybių atsiradimas: per pastaruosius kelerius metus „Google“ įdiegus įvairių SERP savybių, organiniai rezultatai sulaukia mažiau paspaudimų.
- Unikalių tinklo rezultatų sumažėjimas: kai kurių užklausų atveju labai sunku rasti organinius rezultatus. Dažnai sutinkame SERP su dviem reklaminiais skelbimais, vienu informaciniu bloku, susijusiomis paieškomis ir tik šešiais tinklalapiais. Įprastinių 10 mėlynų nuorodų jau nebeliko.
- „Featured snippets“: paieškų rezultatų, kurie turi „featured snippets“, sistemingai daugėja.
- Ilgesni meta aprašymai: Nors optimalus meta aprašymo ilgis iki šiol išliko 70-155 simboliai, kai kuriais atvejais (pvz., specifinių informacinių užklausų) „Google“ paieškos rezultatų puslapiuose gali rodyti aprašymus, kurių ilgis siekia 320 simbolių. Tai gali būti dar vienu pavojumi SERP, nes meta aprašymuose jau gali būti tam tikras atsakymas į ieškančiojo užklausą ir pakenkti konversijų rodiklio optimizavimui.
- Reklamos ir kitos „Google“ savybės: kai kuriais atvejais, kaip antai kelionių, apsipirkimo ir vaizdo medžiagos, „Google“ savybės sudaro didelę dalį SERP.
- Paieškos, kurioms reikia mažiau paspaudimų: auga balso paieškos apimtys. Skaičiuojama, kad iki 2020 m. jos sudarys daugiau kaip 50 % paieškų, ir joms visoms reikės mažiau paspaudimų.
Naujos SEO galimybės, kuriomis galima pasinaudoti
Vis dėlto, nepaisant sunkumų, kurie laukia SEO specialistų, gera žinia yra tai, kad „SEO išlieka mūsų geriausia investicija“.
Paieškų apimtis didėja. Nors paieškų paspaudimų procentas mažėja, paieškų apimtys iš tikrųjų yra gerokai didesnės. „Google“ tebėra pagrindinis srauto šaltinis internete. Be to, yra daugybė galimybių, kuriomis verta pasinaudoti.
- „Featured snippets“: šio specialaus paieškos rezultatų bloko organinių paspaudimų koeficientas gali būti mažesnis, bet jeigu iš tikrųjų pasieksite geriausią poziciją, įgysite puikią progą padidinti savo srautą. Be to, jūsų laukia masinės balso paieškos galimybės.
- „Žmonės taip pat teiraujasi“ optimizavimas: sparčiai didėja ir optimizavimo, susijusio su klausimais, apimtys, nes „Google“ skilties „People Also Ask“ („Žmonės taip pat teiraujasi“) rezultatų apimtys didėja.
- AMP įdiegimas gali padėti padidinti lankytojų srautą naujienų ir ne naujienų pobūdžio tinklalapiuose.
Išvada
SEO pagrindai iš esmės išlieka nepasikeitę, išskyrus atitikimą užklausoms. Ši sritis bus plėtojama toliau, kadangi „Google“ sistema mokosi įvertinti, kaip puslapis patenkina konkrečią užklausą.
Būtina investuoti į tas SEO sritis, į kurias kiti investuoja nepakankamai (kaip antai „Žmonės taip pat teiraujasi“ skilties optimizavimą, AMP įdiegimą).
Pokyčiai vyks ir toliau, tačiau SEO srities specialistams reikia prisitaikyti ir ieškoti galimybių, kaip įveikti iškilusius sunkumus. Pasinaudoję galimybėmis tinkamu laiku, galite tikėtis didesnės grąžos.