Koks turi būti idealus tinklaraščio įrašo ilgis SEO atžvilgiu?
Visi, kurie dirba su interneto svetainės turiniu, stengiasi išsiaiškinti ir svarsto, koks turėtų būti idealus tinklaraščio įrašo ilgis SEO atžvilgiu?
Yra daug kintamųjų, į kuriuos galima ir reikėtų atsižvelgti, nusprendžiant, kokio ilgio turi būti jūsų straipsniai ir tinklaraščio įrašai, tačiau du pagrindiniai klausimai, į kuruos reikia atsakyti, yra šie:
- Kas yra jūsų tikslinė auditorija?
- Kokio ilgio turi būti įrašas, kad medžiaga būtų paaiškinta jos skaitytojams tinkamu būdu?
Žmonės dažnai mano, kad vartotojams geriau įsisavinti trumpą turinį. Jis lengviau ir greičiau skaitomas ir žmonėms nepatinka ilgai žiūrėti į tą patį dalyką ekrane.
Ne paslaptis, kad kiekvienos naujos kartos dėmesys trumpėja, tačiau tai nereškia, kad trumpesni straipsniai užtikrina geresnę vartotojų patirtį ir tokiu būdu geresnes pozicijas internetinėje paieškoje.
Iš tikrųjų „Google“ paieškos rezultatai priklauso nuo šimtų skirtingų veiksnių. Vieną iš tokių veiksnių – tačiau jų gali būti ir daugiau – visų pirma lemia vartotojo patirtis.
Tačiau kokia gi iš tikrųjų yra straipsnio ilgio reikšmė SEO? Koks yra idealus tinklaraščio įrašo ilgis, kad jis būtų veiksmingas ir iš tikrųjų patenkintų vartotoją?
Statistika nemeluoja
Statistiniai duomenis yra geras išeities taškas, tačiau ne paslaptis, kad statistika kartais gali būti ir manipuliuojama. Taigi, iš pradžių mums reikia kai ką išsiakinti: nežiūrint ilgio, turinys visada gali būti tiek geras, tiek ir blogas.
Šimtų ar net tūkstančių puslapių turinio nagrinėjimo tyrimų metu tikriausiai nenagrinėjama, koks turinys yra iš tikrųjų geras, o koks – iš tikrųjų blogas, koks turinys yra pusėtinos kokybės ir kt. Tyrimo metu analizuojant straipsnio ilgį ir kaip nuo ilgio gali priklausyti, ar turinys bus geras ar blogas, galų gale atsiremiama į paprasčiausią praktiškumą.
Tikriausiai tai tiesa, kad trumpesnį turinį žmonės perskaito lengviau ir greičiau – dėl to nėra ko ginčytis. Tačiau ar iš vieno žodžio sudarytas atsakymas tinkamai atsako į vartotojo klausimą/užklausą? Be abejo, į kai kuriuos klausimus galima atsakyti vienu žodžiu, bet dažniausiai tai nėra atsakymas apie turinio kokybę. Tai vieno žodžio atsakymas be paaiškinimo ar šaltinių ir „Google“ (dažniausiai) žino, kad to nepakanka, jog turinį būtų galima įvertinti kaip labai kokybišką, informatyvų ir išsamų.
Be abejo, yra atsakymų, sudarytų iš vieno žodžio, kurie laikomi naudingais ir gali būti vertinami kaip siūlomas fragmentas (angl. „Featured Snippet“) „Google“, vadinamas Nuline pozicija (angl. „Position Zero“).
Taip pat – geras turinys gali būti įvairių formų; jis yra įtikinamas ir dažnai lengviau įsisavinamas dėl duomenų šaltinių, įvairių medijų ir paveikios struktūros/formatavimo.
Google reikia esmės, įrodymų ir faktų iš autoritetingų subjektų bet kokia tema. Pasirodo, ilgesnis turinys įprastai apima šiuos elementus. Tai svarbi priežastis, kodėl ilgo formato turinio pozicijos organinėje paieškoje yra aukštesnės nei trumpo turinio.
Tyrimų duomenimis vidutinis turinio ilgis 1 puslapiui yra maždaug 1900 žodžių. Tai kur kas daugiau nei 200 arba 500 žodžių tinklaraščio įrašai, kuriuos daugelis rašytojų ir svetainių administratorių laiko idealiu ilgiu.
Priklausomai nuo užklausos, 1 puslapio paieškos rezultatai negali būti perpildyti tinklaraščio stiliaus turiniu. Turinys, kurį vartotojai – ir „Google“ – vertins kaip informatyvų, būtinai turi būti tinkamai struktūrizuotas ir apgalvotas, geriausiai atitinkantis paieškos užklausą.
Tai turi būti jūsų tikslas, kai pradedate kurti turinio rinkodaros strategiją, turinio idėjas, straipsnio struktūrą savo svetainės tinklaraščiui ir kitą rašytinį internetinį turinį.
Kokybė svarbiau už kiekybę: nesusikoncentruokite į straipsnio ilgį
Per daug žmonių pernelyg stipriai akcentuoja vidutinį žodžių skaičių straipsnyje ir klaidingai mano, kad jei žodžių skaičius bus didesnis kiekviename puslapyje, jis bus gerai vertinamas.
Žinoma, straipsnio esmė (ir ilgis) yra svarbūs dalykai, tačiau tikrai nėra prasmės skelbti 2500 žodžių muzikinio koncerto apžvalgą, kurioje apie pagrindinio vokalisto prastą sceninį įvaizdį ar netikusį vokalą apibūdinama keturiais skirtingais būdais visame turinyje.
Koncerte, be abejo, yra ir kitų veiksnių, dėl kurių jis vertinamas kaip geras ar blogas – tai ir rašykite apie jas, plačiau analizuokite realias situacijas, pateikdami vertinimus ir išsamius paaiškinimus.
Būtent tai nori sužinoti žmonės, ieškantys informacijos apie koncertą. Svarbiausi klausimai yra „Ar koncertas geras?“; „Kodėl jis buvo geras ar blogas?“ ir „Ar man reikėtų jame apsilankyti?“. Tikrai geros apžvalgos turi aiškiai ir suprantamai atsakyti į visus šiuos tris klausimus.
Duokite vartotojams tai, ko jie nori, nekreipdami dėmesio į tai, kiek tam gali prireikti žodžių.
Pasirinkite savo tikslinę auditoriją: žmones ir raktažodžius
Kaip ir kiekvieno gero internete skelbiamo turinio atveju jums reikia turėti tikslą – siekiamybę. Išanalizuokite savo tikslinę auditoriją. Kas ieškos jūsų turinio ir juo naudosis?
Be to, jums reikia atsižvelgti ir į asmens ketinimų lygį; ar jis ieško pagrindinės informacijos apie naujoves, ar ketina kažką pirkti būtent dabar vos keliais mygtuko spustelėjimais? Jūsų turinys turi atspindėti tokį asmenį ir įvairius vartotojo ketinimų etapus.
Geriausia turinį suplanuoti dar prieš jį kuriant. Jis turi susieti jūsų svetainės/verslo tikslus ir jūsų skelbiamą turinį su jo ieškančių vartotojų tikslais. Turinys turėtų atitikti vartotojo paieškos užklausą – vadinasi, jis turi tenkinti vartotoją.
O svarbiausia yra tai, kad interneto svetainėje, kuri atitinka įvairius vartotojų ketinimų etapus, gali būti panašus turinys viena konkrečia tema. Ir tai nėra atsitiktinumas.
Nesusitelkite vien tik į žodžius
Kokybiškas turinys nėra vien tik parašyti žodžiai. Geriausias turinys apima kruopštų tyrimą ir tinkamą rašymą, atsižvelgiant į vartotojų interesus (jų paieškos užklausą).
Net ir puikią vaizdo medžiagą turėtų lydėti gerai parašytas tekstas, paaiškinantis vaizdo medžiagą, jos koncepciją ir tikslus bei visi kiti ištekliai, kurie gali padėti pagerinti turinį taip, kad jis būtų vertingesnis vartotojui.
Mūsų, kaip turinio strateguotojų, galutinis tikslas yra pasiūlyti geriausią informaciją, tinkamiausia forma ir reikiamoje platformoje.
Kartais turinį lengviau įsisavinti, kai jis yra parašytas, o kartais – kai jis pateikiamas kaip vaizdo medžiaga. Kartais iš įvairiarūšių priemonių geriausios būna garso rinkmenos.
Kai naudojate vaizdo ar garso turinį, būtinai pridėkite prie jo rašytinį turinį, kuris gali sudėti taškus ant „i“ ir įprasminti visą puslapio medžiagą bei padėti vartotojams surasti jūsų turinį.
Santrauka
Jūsų turinys gali būti įvairių formų, jis gali būti randamas ir naudojamas įvairiais būdais. Jūsų tikslas neturi būti parašyti 2000 žodžių tinklaraščio įraše nes toks ilgis laikomas „idealiu“, siekiant gerų pozicijų organinėje paieškoje.
Jeigu jūsų dėmesys nukreiptas į tai, kaip pasiekti idealų tinklaraščio įrašo ilgį SEO atžvilgiu – jūs tikrai klystate. Jūsų uždavinys turi būti pateikti geriausią, naudingiausią (ir optimizuotą) turinio versiją savo tikslinei auditorijai, atitinkančią jos ketinimus. Jūsų auditorija tai įvertins – ir tai atsispindės jūsų tinklalapio analitiniuose duomenyse.