Turinio rinkodara: 10 privalumų, iššūkių ir patarimų
Kai verslo savininko klausiama: „Ar jūs patys surasite naują klientą – ar jis suras jus?“, tai tampa tiesioginiu iššūkiu verslui – nustatant vidinę rinkodaros strategiją, suderinant SEO, socialinių tinklų ir turinio rinkodaros sprendimus, kurių pagalba pasiekiama tikslinė auditorija, pasiruošusi pasinaudoti tuo, ką gali pasiūlyti verslas. Turinio rinkodara yra skaitmeninės rinkodaros strategijos pagrindas, kadangi be turinio nėra ką optimizuoti ir kuo dalintis socialiniuose tinkluose.
10 turinio rinkodaros privalumų
Kadangi turinio rinkodaros privalumų yra daugybė – nepriklausomai nuo to, ar jums yra aktualūs verslo klientai (B2B), ar fiziniai asmenys (B2C) – pateikiame jums kelis pagrindinius privalumus.
- Padidina jūsų prekės ženklo matomumą;
- Vysto ilgalaikius santykius su jūsų auditorija;
- Padidina prekės ženklo žinomumą ir atpažįstamumą;
- Padeda stiprinti jūsų autoritetą ir pasitikėjimą jumis;
- Kuria lojalumą ir pasitikėjimą – tiek esamų, tiek būsimų klientų atžvilgiu;
- Padeda jums tapti rinkos ekspertais;
- Didina tikslinių lankytojų srautą;
- Padeda klientui greičiau priimti galutinį sprendimą;
- Sukuria galimybę bendrauti socialiniuose tinkluose ir komentarų pagalba;
- Kuria didelę pridėtinę ir ilgalaikę vertę.
10 turinio rinkodaros iššūkių
Kai yra tiek daug turinio rinkodaros privalumų, kodėl smulkaus verslo savininkams taip sudėtinga sėkmingai pasitelkti turinio rinkodarą? Turinio rinkodara neturi „nustatymų“ ir negali būti „automatizuota“. Tai procesas, kuris reikalauja reguliaraus ir nuolatinio tikslinio turinio kūrimo, kurio pagalba padidinamas jūsų verslo matomumas ir atskleidžiamos jūsų žinios.
- Turinio rinkodaros pagrindinių tikslų nustatymas;
- Gebėjimas orientuotis į siaurą tikslinę auditoriją ir akimirksniu suprasti bei nustatyti tai, kas jai aktualu;
- Turinio plano sukūrimas, siekiant suplanuoti, kokį turinį ir kada kurti;
- Pakankamo laiko ir išteklių skyrimas jūsų tikslinės auditorijos ieškomo turinio kūrimui;
- Aiškaus ir koncentruoto turinio kūrimas;
- Jūsų sukurto turinio efektyvumo nustatymas;
- Turinio rinkodaros ROI įvertinimas;
- Nežinojimas, kokį turinį ir kokiu formatu kurti;
- Nežinojimas, kur skelbti turinį tam, kad būtų pasiektas tikslinis klientas;
- Nuolatinis kokybiško turinio kūrimas, kuris sudomina ir informuoja jūsų auditoriją.
10 turinio rinkodaros patarimų verslui
- Turite suprasti savo tikslinę auditoriją, kurią norite pasiekti. Tai užtikrins, kad jūsų pastangos turinio rinkodaros pritaikymo atveju nebūtų bergždžios.
- Kai pažinsite savo auditoriją, susitelkite į tai, kaip jūsų kuriamas turinys galėtų jiems pagelbėti. Kurkite tokį turinį, siekdami atsakyti į klausimus, kylančius jūsų esamiems ir potencialiems klientams. Kai vartotojas pradeda apsipirkimo procesą, jis imasi paieškos. Todėl turite pasistengti tapti prekės ženklu, kuris geriausiai atsako į vartotojų klausimus ir jiems nebelieka jokios kitos išeities, kaip tik pasirinkti būtent jus.
- Aprašykite savo turinio rinkodaros strategiją. Rinkodaros specialistai, kurie turi aiškiai suformuotą ir aprašytą turinio rinkodaros strategiją, turi net 313% didesnę tikimybę sulaukti sėkmės nei tie, kurie to nėra linkę daryti.
- Susikoncentruokite į reguliariai skelbiamą kokybišką turinį. Tačiau nemanykite, kad jūs turite rašyti kasdien, jei norite turinio rinkodaros dėka pasiekti sėkmę. Didžioji dauguma įmonių neturi darbuotojų, kurie būtų atsakingi tik už turinio kūrimą ir jo publikavimą. Tiesiog nustatykite jūsų situacijoje optimaliausią dažnumą ir pasirūpinkite naudingu turiniu.
- Būkite realistiški, kai kalbama apie laiką, kurį galite skirti turinio rinkodarai. Tam reikėtų atsižvelgti į savo turimus išteklius. Jei jūs neturite daug laiko, galite apsvarstyti galimybę kreiptis į turinio rinkodaros specialistus, kurie galėtų pasirūpinti turinio kūrimu ir jo publikavimu.
- Kurkite turinį, kuris yra kokybiškas ir amžinas. Tokiu būdu užtikrinsite, kad toks turinys jums nuolat atneštų naudą.
- Diversifikuokite turinį – tinklaraščio įrašas gali būti paverstas infografiku, prezentacija, vaizdo medžiaga ar tinklalaide (angl. „podcast“). Šios skirtingos turinio rūšys gali būti paskleidžiamos skirtingose platformose, tokiu būdu padidinant tikslinių vartotojų pasiekiamumą.
- Patį vertingiausią ir geriausią turinį būtinai paskelbkite savo internetiniame tinklalapyje, kartu pasidalydami juo ir socialiniuose tinkluose.
- Formuokite el. pašto adresų bazę. Tai leis jums pasiekti jūsų skelbiamu turiniu besidominčią auditoriją. Paskatinkite vartotojus prenumeruoti, pasiūlydami jiems kokybišką, naudingą ir jų lūkesčius atitinkantį turinį. Kai jie užsiprenumeruos jūsų naujienlaiškį, galite jiems el. paštu tiesiogiai pristatyti patį naujausią ir juos labiausiai dominantį turinį.
- Būkite kantrūs. Turinio rinkodara – tai ilgalaikė strategija, kurios atveju reikia laiko norint pamatyti apčiuopiamus rezultatus.
Dalykitės savo žiniomis ir patirtimi
Kiekvienas verslas gali sėkmingai populiarinti savo produktus ir paslaugas kuriant turinį, kuris yra naudingas ir padeda vartotojams atsakyti į iškylančius klausimus.
Kai potencialus klientas suranda jus jūsų sukurto turinio pagalba, jis pradeda jausti jums kur kas didesnį pasitikėjimą. Kai visiškai nemokamai ir potencialių klientų neįpareigojančiai pasidalinate naudinga ir jūsų patirtį bei žinias atspindinčia informacija, jūs akimirksniu tampate nugalėtojais:
- Jaučiate pasitenkinimą kažkam pagelbėję savo žiniomis;
- Sulaukiate klientų, kurie yra nuoširdžiai dėkingi už tai, ką jūs galite jiems pasiūlyti.
Todėl, nieko nelaukdami, pradėkite formuoti savo turinio rinkodaros strategiją, o jei turite su turinio rinkodara susijusių klausimų, nedvejodami kreipkitės į „Lorį“.