Kas yra geimifikacija ir kuo ji gali prisidėti prie mano verslo vystymo?
Išgirdus terminą „geimifikacija“, nors šiek tiek anglų kalbą mokančiam žmogui iškarto šauna mintis, kad tai kažkaip susiję su žaidimais. Gal todėl Lietuvos internetinės rinkodaros kontekste šį terminą girdime pakankamai retai, nors kitose srityse jis jau senai yra įsitvirtinęs, o daugybė „geimifikacijos“ elementų padeda uždirbti daugiau pinigų tiek internetiniams, tiek ir fiziniams verslams.
Taigi, kas gi yra ta „geimifikacija“ ir kaip ji susijusi su internetine rinkodara? Kalbant labai paprastai, tai yra žaidimo mechanikos pritaikymas jūsų valdomame tinklalapyje tam, kad tinklalapio lankytojai pasiektų tam tikrų tikslų. „Geimifikacijos“ siekis yra paprastas – vartotojai turi pasinerti į savo bazinius troškimus – pasiekti tikslą ir gauti apdovanojimą.
Kaip patį paprasčiausią „geimifikacijos“ pavyzdį galime pateikti nemokamą pristatymą. Daugelis elektroninių parduotuvių taiko nemokamo pristatymo galimybę nuo tam tikros sumos, pavyzdžiui – 100 Eur. Jūs galite tai nurodyti parduotuvės taisyklėse, o kai klientas turės prekes pirkinių krepšelyje ir už jas mokės, jūs tiesiog pridėsite papildomą pristatymo mokestį, jei krepšelio suma bus mažesnė nei 100 Eur.
Tačiau kam gi jūs sukūrėte šią 100 Eur taisyklę? Atsakymas bus labai paprastas – ta, kad kuo daugiau krepšelių viršytų 100 Eur sumą. Tai kodėl šį punktą slepiate kažkur vartotojų pamirštose taisyklėse? Jis turi būti nuolat matomas jūsų klientui, o dar geriau – sudominti ir įtraukti klientą.
Pasitelkus „geimifikacijos“ metodą, jūsų klientas turėtų visą laiką matyti, kiek jam trūksta iki nemokamo pristatymo. Tai gali būti visiškai tekstinis elementas, tačiau taip pat galite pasitelkti ir išradingesnius būdus (užsipildančią eilutę ar stulpelį ir kt. ).
Kaip matote pateiktame pavyzdyje, klientas nuolat žino, kokios sumos jam trūksta iki nemokamo pristatymo, o tai jį skatina peržengti nustatytą ribą.
Nors pasirinkimas gauti prekes nemokamai gal ir buvo jūsų svetainėje visą laiką, tačiau, pritaikius „geimifikacijos“ metodą, žmonės į tai labiau atkreips dėmesį, o svarbiausia – norės tuo pasinaudoti (kas nenorėtų, kad pradingtų erzinanti eilutė su šaukiančiu užrašu „DĖMESIO“). Žinoma skirtingose rinkose toks paprastas sprendimas veiks nevienodai, tačiau yra visai realu, kad, įsidiegę tokį elementą, iki 30% padidinsite krepšelių, kurie ankščiau nesiekdavo jūsų norimos sumos, dydį.
Tai yra tik vienas pavyzdys, ką jūs galite padaryti savo tinklalapyje taikydami „geimifikacijos“ metodą. Kaip ir visais kitais atvejais jus čia riboja tik jūsų fantazija ir biudžetas. Pavyzdžių internete rasite begalybę – nuo apdovanojimų sistemos lankytojams už išleistus pinigus jūsų parduotuvėje iki apdovanojimų už turinio kūrimą jūsų tinklalapiui. Jums tereikia išsikelti konkretų tikslą, kurį norite pasiekti, ir tik tada pradėti galvoti, kokiu žaidimų būdu tai galima padaryti.
Svarbiausi elementai – prieš įdiegiant „geimifikacijos“ modulį į tinklalapį, jūs turite pagalvoti, ar jis padės pritraukti lankytojus pagal jų natūralius troškimus: konkurencijos, tikslų siekimo, statuso pagerinimo, įsiliejimo į bendruomenę ir kt. Jei atsakymas teigiamas, tada tikėtina, kad jūsų modelis pasieks jam iškeltą tikslą.
Ateityje apie „geimifikaciją“ ir konkrečius „geimifikacijos“ teorijos pritaikymo būdus el. komercijoje parašysime plačiau ir išsamiau.