15 žingsnių kuriant įtraukiantį ir SEO pritaikytą turinį
Vieni sugeba sukurti įtraukiantį turinį, kiti – SEO pritaikytą turinį, bet mažai kas sugeba padaryti šiuos abu dalykus kartu.
Norint pasiekti optimalų rezultatą, visas turinys – nuo prekių ir paslaugų puslapių iki tinklaraščių įrašų ir trečiųjų šalių publikacijų turi būti įtraukiantis ir patrauklus paieškos sistemoms.
Kai turinys yra ir įtraukiantis, ir pritaikytas SEO, abu šie aspektai vienas kitą papildo ir padeda pasiekti norimą rezultatą. Tokia yra paprasta skaitmeninės rinkodaros paslaptis.
Šiam optimaliam rezultatui pasiekti yra būtinas techninis SEO, tačiau daugiausia energijos reikalauja kūrybinių tekstų rašymas. Deja, daugelis įmonių, norėdamos kuo daugiau sutaupyti, samdo pačius pigiausius kūrybinių tekstų rašytojus. Toks pasirinkimas yra klaidingas visais atžvilgiais, nes turinio rašytojo svarba skaitmeninėje rinkodaroje yra neišmatuojama.
Tiems, kurie nesupranta įtraukiančio ir optimizuoto turinio svarbos, vertėtų atsižvelgti į žemiau pateiktą „formulę“.
- Paieškos užklausa įrašoma į paieškos sistemą, naudojant įvairius raktažodžius.
- Turinyje esantys raktažodžiai ir turinio optimizavimas yra labai svarbūs paieškoje pateikiamiems organiniams rezultatams.
- Antraštė, kuria yra paremtas ir puslapio meta aprašymas, kelia susidomėjimą.
- Turinys įtraukia auditoriją.
Taigi, koks yra galutinis rezultatas verslui, kuris atsižvelgia į minėtus žingsnius?
Vartotojai iš potencialių greitai tampa realiais produktų/paslaugų/naujienų užsakovais/klientais/skaitytojais.
Jeigu šiems užsakovams/klientams/skaitytojams jūs nuolat pateiksite įtraukiantį turinį, jie neužilgo taps lojaliais jūsų prekės ženklui. Kitaip tariant, lojalumas skatina pardavimus ir gali būti prilyginamas didesnei investicijų grąžai.
15 esminių patarimų turinio kūrėjams
Šie patarimai yra išdėstyti chronologine eilės tvarka pagal didžiausią poveikį. Papildomų pastangų reikėtų peržiūros etapams, siekiant sukurti įtraukiantį ir SEO pritaikytą turinį.
1. Raktažodžių analizė
Raktažodžių analizė – skaitmeninės rinkodaros specialistams ši frazė jau yra tapusi kliše. Tačiau iki šiol labai daug turinio yra kuriama tinkamai neištyrus raktažodžių ir neturint aiškios raktažodžių strategijos, kuria paremtų kiekvieno puslapio arba įrašo optimizavimą tiksliniams raktažodžiams.
Atlikę tinkamą tyrimą, sužinosite apie vyraujantį raktažodžių apimties pobūdį ir tendencijas bei galėsite optimizuoti savo įrašą arba puslapį.
Pagrindiniams paslaugų/produktų/kategorijų puslapiams gali prireikti didesnio raktažodžių skaičiaus, o visiems kitiems jūsų tinklalapio puslapiams ir ypač tinklaraščiams/mokomiesiems straipsniams – mažesnio skaičiaus raktažodžių, kurių bet kurioje rinkoje įprastai yra daugybė.
SVARBU: prieš pradedant kurti turinį, būtina optimizuoti tinklalapio struktūrą ir URL, atsižvelgiant į atliktą raktažodžių analizę.
2. Susijusių raktažodžių sąrašas
Atlikdami raktažodžių analizę, surasite susijusius raktažodžius, t.y. tuos, kurie, tinkamai juos panaudojus, rodys įrašo/puslapio temos reikšmingumą ir padės pritraukti daugiau tikslinių vartotojų.
Nepagailėkite laiko susijusių raktažodžių sąrašo sudarymui. Jis bus būtinas jūsų bendrai strategijai – ypač atlikus kai kuriuos kitus veiksmus, labiau susijusius su rašymu nei su SEO.
3. Nėra nieko svarbiau už įtraukiančias ir optimizuotas pavadinimo žymas (antraštes)
Jūsų turinys gali būti geriausias pasaulyje, bet jeigu pavadinimo žyma/antraštė nebus įtraukianti, jį mažai kas pastebės. Savo antrašte atkreipti dėmesį galima vos per porą sekundžių.
Pirma, SEO tikslais būtinai turite naudoti tikslinius raktažodžius – kuo arčiau pradžios. Antraštę turi sudaryti apie 60 simbolių.
Antra, antraštė turi atitikti vieną iš toliau išvardytų sąlygų arba jas visas:
- Paaiškinti, kaip kažkas turi būti atliekama.
- Būti patikima.
- Sudominti.
- Pasufleruoti apie produkto/paslaugos/naujienos privalumą.
- Paskatinti skaitytoją užduoti klausimus.
- Paaiškinti jūsų prekės ženklo idėją.
Yra dar du dalykai, kurie, kaip rodo statistika, traukia dėmesį psichologiniu požiūriu:
- skliausteliai arba kabutės
- nelyginiai skaičiai
Pasistenkite sukurti pavadinimo žymas/antraštes, kurios skatintų paspaudimus. Be to, kelių skirtingų pavadinimo žymų A/B testavimas gali duoti daug geresnį rezultatą.
4. Dabar pamirškite apie raktažodžių tyrimą ir susikaupkite
Atlikus raktažodžių tyrimą ir sukūrus savo antraštę, galima susikoncentruoti į turinio kūrimą. Apie SEO negalvokite, sutelkite dėmesį į patį turinio kūrimą.
Kol kas išmeskite iš galvos SEO ir sutelkite dėmesį į susijusius raktažodžius ir, visų pirma, į savo antraštės temą.
Tuomet pasistenkite susikaupti. Vieniems padeda muzika, kitiems – spaudžiantys terminai. Bet kokiu atveju susikoncentruokite į paties turinio kūrimą, bet ne į SEO.
5. Dabar rašykite
Pradėkite rašyti pirmąjį juodraštį, turėdami pagrindinę užduotį: kuo paprasčiau paaiškinti temą savo skaitytojams. Greičiausias būdas tai padaryti yra plano sudarymas.
Užsirašykite pagrindines mintis ir sugalvokite paantraštes (jeigu naudojate skaičius, kol kas jų nerašykite). Jūsų mintys gali pasikeisti, tačiau kol kas tiesiog užsirašykite pagrindines idėjas, atitinkančias jūsų pagrindinę antraštę.
Idėjų generavimo procesas iš pradžių gali būti lėtas, tačiau kai įsibėgėsite – o tai vyks greičiau, jeigu dažnai naudosite šį būdą – žodžiai plauks patys.
Nesijaudinkite dėl nukrypimų arba faktų taisymo; tegu mintys plaukia laisvai, rašykite jas nepertraukiamai ekrane arba ranka, trumpomis pastraipomis, kurios pravers peržiūros etapuose.
Rašymas ranka gali pasirodyti pasenęs būdas, tačiau kai kam jis veiksmingas. Net ir pradiniame juodraščio rašymo etape nepamirškite, kad pastraipos turi būti nedidelės. Tai padės greičiau atlikti būsimus koregavimus.
6. Negalėjimas rašyti
Daugeliui gali kilti klausimas, ką daryti, jeigu negali rašyti? Nėra nieko blogo, jeigu atidėliojate rašymo procesą. Kai kurie rašymą atidėlioja iki paskutinės minutės.
Tai nebūtinai turi reikšti, kad negalite rašyti, greičiausiai taip nutinka tada, kai jaučiate, jog jums trūksta kūrybingumo. Taip atsitinka tik kartais. Vis dėlto, jeigu kiekvieną dieną rašysite daugybę tekstų įvairiems klientams, nebus laiko galvoti apie tai, kad „negalite rašyti“.
Jeigu, vis dėlto, idėjų neatsiranda, tiesiog pradėkite rašyti žodžius. Fizinis rašymo procesas gali paskatinti mąstymą.
Štai keli naudingi patarimai, kaip pradėti rašyti:
- Perrašykite pavadinimą pastraipos forma.
- Užrašykite kelias skirtingas URL struktūras.
- Dar kartą ranka surinkite savo susijusių raktažodžių sąrašą.
- Papunkčiui užsirašykite, ką norite pasakyti kitam, taip, lyg su juo kalbėtumėtės.
Pastarasis patarimas yra labai naudingas – įsivaizduokite, kad kalbatės su skaitytoju, aiškinate jam visas pagrindines savo straipsnio temas, mintyse tardami žodžius, kai rašote kiekvieną punktą. Kartais tokių punktų sukursite 100, o kartais – tik 10. Skaičius nėra svarbus, šis procesas tiesiog padeda suderinti jūsų mintis su pirštų veikla rašant.
7. Laikas susisteminti
Dabar, net jeigu jūs turite 1000 žodžių arba 100 punktų, ar 10 paantraščių, laikas susisteminti rašymą. Susistemintas rašymas prilyginamas gerai apgalvotoms mintims ir skatina skaitytojų emocijas (skatina pardavimus).
Kalbant apie patį rašymo procesą, kai kurie pirmiausia sukuria pradžią ir pabaigą, o paskui – vidurį, kiti daro atvirkščiai. Eksperimentuodami abiem būdais, pasirinkite, kuris iš jų jums tinka labiau.
8. Prasideda juodraščiai
Štai čia prasideda tikrasis darbas – juodraščiai.
Kai kurie visoje verslo praktikoje vadovaujasi „80/20“ principu, užtikrindami, kad 20% jų pastangų padėtų pasiekti 80% rezultatą. Šis principas pradeda veikti iš karto, kai pradedate rašyti juodraštį.
Pirmajam juodraščiui gali prireikti 80% pastangų ir 20% idėjų, kurias reikia paaiškinti. Nereikšmingas idėjas ir žodžius negailėdami išbraukite.
Nesibaiminkite – tai tik jūsų pirmasis juodraštis. Prisiminkite bet kokios savo veiklos pirmąsias akimirkas – automobilio vairavimą, įmonės steigimą, verslo pradžią ir kt. Daugeliu atvejų tai, kas įvyko pirmą kartą, greičiausiai nepasikartos.
Toks pats minčių procesas vyksta pirmajame jūsų rašymo etape:
- Rašykite.
- Mąstykite pagal principą „80/20“.
- Perrašykite.
- Kartokite procesą.
Rašydami „paprastą“ tinklaraščio įrašą, galite pradėti nuo 2500 žodžių. Tuomet sutrumpinkite jį iki 800 žodžių. Perdarykite ir vėl sutrumpinkite. Kartokite tai tol, kol pasakysite viską, ką norite pasakyti.
9. Dabar padarykite pertrauką
Kad ir kiek rašytojai galvotų, kad jie gali kontroliuoti iš karto visą procesą, atsiras neaiškumų. Pirmąjį juodraštį galite rašyti tol, kol sprogs jūsų galva, nes būtent toks ir yra šis procesas. Tačiau kai prasideda juodraščių rašymas, atsiranda įvairių neaiškumų. Atsižvelkite į tai, tačiau visuomet žinokite, kad turite būtinai atnaujinti raštu išdėstytas savo mintis.
Štai dabar metas padaryti pertrauką. Priklausomai nuo turinio apimties, tokia pertrauka gali tęstis kelias valandas, dienas, savaites, mėnesius arba metus.
10. Pakartokite 8 ir 9 etapus ir grįžkite prie SEO
Kartokite 8 ir 9 etapus tiek, kiek reikia. Kai jau būsite patenkinti rezultatu, grįžkite prie minčių apie SEO procesą.
Pradėkite nuo grįžimo prie raktažodžių analizės ir perskaitykite savo susijusius raktažodžius.
Kai sunkusis rašymo darbas užbaigtas ir mintys/temos ištyrinėtos, kai kurie susiję raktažodžiai pasirodys reikšmingesni už kitus. Ir šiuo atveju galvokite kaip skaitytojas. Kuo daugiau šių susijusių raktažodžių natūraliai įtraukite į savo straipsnį.
11. Ir vėl planuokite
Dabar, kai tinkamai panaudojote susijusius raktažodžius, atėjo metas vėl iš rašytojo pavirsti skaitytoju.
Padarykite pertrauką, tada garsiai perskaitykite paskutinį juodraštį, nepraleisdami paantraščių. Girdint pačiam save, kaip daugelis girdi jus skaitmeninėje aplinkoje, galima greitai suprasti, kaip kvailai skamba tai, ką skaitote ir atkreipti dėmesį į neaiškias jūsų turinio vietas.
Prieš grįždami prie SEO, dar kartą ištaisykite savo juodraštį.
12. Meta aprašymai reikalauja didelio dėmesio
Kai jūsų sukurto juodraščio kokybė, jūsų manymu, bus geriausia (tačiau nemanykite, kad tai jau šimtaprocentinė kokybė; jeigu jūs ne galutinis redaktorius, daug kas dar keisis), atėjo laikas rašyti meta aprašymą.
Nors anot „Google“ šis veiksnys pozicijai neturi jokio poveikio, nuo jo gali labai priklausyti tai, kas naršys jūsų tinklalapyje.
Pavadinimo žyma yra pagrindinis veiksnys, nuo kurio priklauso paspaudimų skaičius paieškos rezultatuose, o meta aprašymas gali padėti sustiprinti arba susilpninti tokios pavadinimo žymos poveikį.
Kai įmanoma, meta aprašyme naudokite tikslinius ir su didžiausiu paieškų skaičiumi susijusius raktažodžius. Pateikus paieškos užklausą, šie raktažodžiai meta aprašyme rodomi paryškintu šriftu, o tai natūraliai skatina atkreipti dėmesį, didina paspaudimų skaičių ir gerina vartotojo patirtį.
13. Optimizuokite nuorodas ir viską apgalvokite nuo pirmojo puslapio iki pabaigos
Šį punktą galėjome tiesiog įtraukti tarp pirmiau nurodytų, tačiau daugelis pamiršta vidinių/išorinių nuorodų optimizavimo reikšmę faktiniam įrašo/puslapio, kurį sukuriate, turiniui.
Tai, kas daroma su jūsų tekstu arba paveikslėliais, gali labai pasitarnauti pritraukiant lankytojus arba atvirkščiai – juos „atbaidyti“.
- Optimizuokite vidines nuorodas. Suraskite optimaliausią raktažodį arba raktinę frazę ir susiekite jį su svarbiu vidiniu puslapiu. Žvilgtelėję į šį straipsnį, iš karto suprasite, kiek daug dėmesio reikia skirti vidinėms nuorodoms.
- Optimizuokite išorines nuorodas. Tai ypač svarbu tuo atveju, jeigu jūs dirbate su naujienomis susijusiame sektoriuje, kur turinys priklauso nuo galimų reklamuotojų poveikio. Naudojantis paprasta nuoroda tekste, galima sukurti tvirtą ryšį su tokiu perspektyviu reklamuotoju.
Visos vidinės ir išorinės nuorodos turi atitikti jūsų straipsnio temą.
Daugelio skaitytojų susidomėjimas dings, jeigu, jiems paspaudus nuorodą apie tokio turinio kaip šis kūrimą, jie pateks į puslapį, kuriame rašoma apie plaukų priežiūrą ir tinkamiausias grožio priežiūros priemones. Tokiu atveju jūsų auditorijos dėmesys iš karto dings – į tai taip pat atsižvelgs ir paieškos sistemos algoritmai, neigiamai paveikdami pozicijas.
Taip pat viską apgalvokite nuo pirmojo puslapio iki pabaigos ir įsitikinkite, ar viską tinkamai optimizavote, atkreipdami dėmesį į šiuos svarbius elementus:
- URL struktūra.
- Pavadinimas (juo remdamiesi, jūs rašėte savo straipsnį, vis dėlto, kartais pavadinimas keičiasi).
- Meta žymos (būtinai optimizuokite ne tik raktažodžius, bet taip pat ir H2, H3 bei kitas žymas).
- Paveikslėlių ALT pavadinimai/aprašymai (pritaikykite kuo daugiau raktažodžių).
14. Prieš skelbdami, nepatingėkite peržiūrėti dar kartą
Daugelis šių pastarųjų SEO elementų yra svarbūs straipsnio paskelbimui – ypač vidinės nuorodos ir didžioji dauguma vietinių SEO elementų, kaip antai meta aprašymo ir URL struktūros optimizavimas.
Kai visa tai atlikta – ateina laikas dar vienai peržiūrai vidinėje tinklalapio administravimo aplinkoje. Naudojantis tokiomis TVS kaip „WordPress“, galima peržiūrėti savo įrašą, pieš jo paskelbimą.
Čia vėl susiduriame su psichologija – pastebėsite tokias peržiūros klaidas, kurių jūsų „Word“ dokumente neras net geriausias redaktorius. Tai tiesiog proceso dalis, kurios rekomenduojama nepraleisti.
15. Paskutinis žingsnis: socialiniai tinklai
Naudokitės visais turimais socialiniais tinklais – visų pirma „Twitter“ ir „Facebook“.
Tokių socialinių tinklų, kaip pirmiau nurodyti du, nauda jau pasitvirtino, nežiūrint spaudimo iš finansinės analizės ir naujų technologijų priešininkų, kurie su ironija kalba apie socialinius tinklus.
Tai neturi reikšmės; komunikaciją reikia sustiprinti, tad šiuo atveju geriausia pasinaudoti socialinėmis priemonėmis. Naudokitės jomis. Stiprinkite savo prekės ženklą kiekvienu jums prieinamu socialiniu kanalu.
Santrauka
Nepamirškite pagrindinių bazinių turinio kūrimo elementų:
- Paiešką atliekantys asmenys turi surasti jūsų turinį.
- Turinys turi būti įtraukiantis.
Siekiant užsitikrinti ilgalaikę sėkmę, vienas elementas negali egzistuoti be kito. Juos teisingai įgyvendinus, jie abu padeda kurti stipriausią įmanomą skaitmeninį turinį. Tai optimalus sprendimas siekiant investicijų grąžos, kuri didėja, nes stiprus organinis turinys stiprėja su kiekvienu nemokamu paspaudimu, ir net pačiai geriausiai reklamai reikia nuolatinių investicijų, jei norite didelės sėkmės.
Nuoseklūs pirmiau išdėstyti taktikos etapai – tai rekomendacijos, kaip sukurti sėkmingą turinį bet kuriam verslui, nepaisant paslaugos ar produkto rūšies.
SEO pritaikyto turinio kūrimo nauda yra pasitvirtinusi, todėl neverta bandyti sutaupyti jos sąskaita.