
„Google“ „RankBrain“ dirbtinis intelektas ir jo poveikis SEO
Jeigu norite optimizuoti savo puslapį ir jo turinį, visų pirma turite suprasti, kas yra SEO, kad jūsų potencialūs klientai galėtų surasti jūsų įmonę internetu. Jeigu jūsų internetinis projektas yra tinkamai optimizuotas, jūs turite daugiau galimybių patekti į paieškos sistemos rezultatų puslapius, kai kas nors ieškos jūsų parduodamų produktų ar teikiamų paslaugų. Tačiau tam, kad iš tikrųjų suprastumėte SEO, jums reikia gerai išmanyti šiuolaikinių paieškos sistemų veikimą – tai yra suprasti, kas yra dirbtinis intelektas (toliau – DI).
Kas yra dirbtinis intelektas (DI)
DI – tai technologijų pažangos rezultatas, kurio dėka techninės ir programinės įrangos derinys veikia kaip žmogaus smegenys – pašalinus joms būdingas logines klaidas ir santykinai nedidelę atminties talpą. DI leidžia ne tik analizuoti didelius duomenų kiekius, bet ir daryti prasmingas įžvalgas apie informaciją. Kai kuriais atvejais tokios DI pagalba atliktos įžvalgos yra reikšmingesnės, greitesnės arba gerokai platesnės apimties nei tada, kai tai daro žmogus. Šios įžvalgos gali prisidėti prie geresnių paieškos sistemos rezultatų. Laikui bėgant, DI mokosi ir tobulėja.
Dirbtinis intelektas yra trijų rūšių:
- Dirbtinis siaurasis intelektas (DSI): orientuotas į vieną funkciją (pvz., kenkėjiškų laiškų filtrus ar kt.).
- Dirbtinis bendrasis intelektas (DBI): orientuotas į bendrą funkciją, įprastai prilyginamas vieno žmogaus gebėjimams.
- Dirbtinis superintelektas (DSI): aukštesnio lygio už DBI. Neutralaus tinklo gebėjimai yra daug didesni už DBI.
„Google“ „RankBrain“ sistema atitinka dirbtinio siaurojo intelekto rūšį. Tai ryšiu paremta sistema, atkartojanti tai, kaip mokosi žmonės. Prisijungiantis DSI, kitaip vadinamas „giliu mokymusi“, taiko grįžtamojo ryšio principą sistemoje nustatant klaidas, ir šiuos duomenis naudoja informavimui apie būsimų užklausų rezultatus.
„Google“ „RankBrain“ sistema (ir kuo ji skiriasi nuo ankstesnių atnaujinimų)
„Google“ „RankBrain“ sistema šiuo metu yra pranašiausia. Ji veikia nuo 2015 m. Tai paieškos sistema, dirbtinio intelekto pagalba kurianti prasmingesnius atsakymus į paieškos sistemos užklausas. Anksčiau „Google“ naudodavo žmonių sukurtus algoritmus.
Laikui bėgant, „RankBrain“ pamažu užėmė algoritmų pagrindu veikiančių technologijų vietą. Šiandien ji yra vyraujanti paieškos sistemos technologija, kuri viską keičia.
Keičiasi marketingo kryptys
„RankBrain“ jau pakeitė SEO, tačiau rezultatas nėra linijinis. Anksčiau „Google“ naudoti algoritmai tebeegzistuoja. Pasikeitė tokių metodų taikymo būdas. „RankBrain“ naudoja „gilų mokymąsi“, kad nustatytų minėtų algoritmų derinį, kuris pateiks tiksliausius rezultatus paieškos sistemoje.
Pavyzdžiui, kai kuriuose paieškos rezultatuose „RankBrain“ gali išmokti, kad svarbiausias signalas yra META antraštė. Suteikiant didesnę reikšmę META antraštę atitinkančiam algoritmui, paieškos rezultatai gali būti geresni. Tačiau kitos paieškos atveju tas pats signalas gali duoti visai priešingus neigiamus rezultatus. Taigi, tokiu kitu atveju labiau tiktų kitas algoritmas. Konkretus algoritmų derinys kiekvienu atveju labai skiriasi. „RankBrain“ nesistengia išsiaiškinti, kuris derinys yra geriausias. Ji nustato gerus ir blogus puslapius.
Koks puslapis yra „geras“
„RankBrain“ išsiaiškina, kurių puslapių atsakymai į paieškos sistemos užklausas yra geriausi ir juos analizuoja, ieškodama bendrų bruožų. Ši analizė apima naudojamus raktažodžius ir jų dažnumą, tačiau tai tik paviršutiniška analizė. „RankBrain“ taip pat analizuoja puslapio struktūrą. Pavyzdžiui, jeigu tinklalapis yra labai bendro pobūdžio, jis gali būti identifikuojamas kaip „blogas“ ir gauti žemesnį įvertinimą už labiau nišinį tinklalapį. „RankBrain“ taip pat analizuoja atgalines nuorodas. Tarkime planšečių tinklalapio nuoroda į kompiuterių tinklalapį yra visai normali, tačiau į drabužių tinklalapį – tikrai ne.
Siekiant išvengti klaidingos klasifikacijos, reikėtų vadovautis parametrais, kuriuos „RankBrain“ surado kaip identifikuojančius „gerus“ puslapius.
Prisitaikymas prie naujų normų
Geri puslapiai tampa nauja norma ir šis faktas keičia optimizacijos procesą. Reikia pasirinkti nišą ir naudoti kokybiškas atgalines nuorodas – bet tai tik pradžia. Jūs galite prisitaikyti prie naujų SEO marketingo normų, suprasdami, kaip veikia „RankBrain“.
Svarbiausia – kokybė
Visų pirma siekite kokybės. Kokybė yra svarbi tiek grafikos, tiek turinio atveju. Ji padeda pritraukti daugiau lankytojų ir įgyti partnerių. „RankBrain“ kreipia dėmesį į tokią informaciją ir atitinkamai pakoreguoja jūsų tinklalapio pozicijas paieškos sistemoje.
Lankytojų patirtis
Ne mažiau svarbi yra ir lankytojų patirtis. Paprastesnis naršymas, grafikos kokybė ir bendras naudingumas. „RankBrain“ prasto puslapio labai aukštai neįvertins. Taip pat gali būti naudinga turėti panašią į jūsų rinkos lyderių puslapių struktūrą.
Turinio svarba
Turinys taip pat yra svarbus. Jeigu jūsų puslapio lankytojas nori pirkti marškinėlius, neturėtumėte jo nukreipti į blogą, pristatantį vasaros mados tendencijas. Be to, nuorodos turi būti susietos su reikšmingais raktažodžiais ir atvesti į atitinkamus svarbius puslapius.
SEO vis labiau primena „katės ir pelės“ žaidimą, kurio taisykles „Google“ nuolat keičia. Šiame žaidime labai svarbią vietą užima DI ir dideli duomenų kiekiai. Padėkite savo bendrovei išlikti aukščiausiose pozicijose, prisitaikydami prie naujų SEO normų.