Google ir toliau stengiasi prastumti HTTPS – šį kartą pasitelkta Chrome naršyklė
Kai 2014 m. „Google“ pranešė, kad pradės šiek tiek geriau paieškoje vertinti tuos tinklalapius, kurie naudos saugų SSL/HTTPS protokolą, daug tinklalapių savininkų dar net nebuvo apie jį girdėję. Tačiau pakankamai greitai didžiosios, o vėliau ir mažosios internetinės parduotuvės įsidiegė šią naujovę. Jų pavyzdžiu pasekė ir kiti tinklalapiai, kuriems rūpėjo jų SEO (nors praktika rodo, kad, įsidiegus SSL, pokytis „Google“ rezultatuose nėra toks didelis, kaip norėtųsi). Bet „Google“ dar tada pasakė, kad ties tuo tikrai nesustos ir ateityje darys daugiau. Jų tikslas paprastas – galiausiai visi tinklalapiai turi pereiti prie HTTPS, siekiant tokiu būdu padaryti internetą saugesniu. Kaip žinoma, didysis „G“ savo pažadus linkęs tesėti – tuo mes galime įsitikinti dabar.
Jau praėjusių metų rugsėjį atsirado gandų, kad nuo 2017 m. sausio „Google Chrome“ naršyklės naudotojai, įeidami į tinklalapį, kuris nėra apsaugotas saugiuoju protokolu, bus įspėjami. Rašant šį straipsnį, „Chrome naršyklės“ versija kompiuteryje vis dar yra 55, tačiau jau nuo 56 versijos (kuri pasirodys būtent šį mėnesį), užėję į tinklalapį su senuoju HTTP protokolu, matysime įspėjimą.
Nors šiame pavyzdyje matomas neutralios spalvos užrašas „Not secure“, tačiau labiau tikėtina, kad užrašas bus įspėjančios spalvos – gali būti, kad raudonas (pvz., užrašas „Secure“ būna žalias).
Ką gi tai reiškia internetinių tinklalapių savininkams ir valdytojams? Ogi tai, kad jei dar neįsidiegėte šio protokolo – dabar pats laikas tai padaryti, nes kitaip galite prarasti nemažą dalį lankytojų, kurie naudojasi „Google Chrome“ naršykle, o vėl prisivilioti interneto vartotoją, kuris paliko jūsų tinklalapį dėl saugumo spragos, yra itin sunki užduotis. Žinoma, tai kol kas galioja tik „Chrome“ naršyklei, tačiau, atsižvelgiant į jos rinkos dalį pasaulyje ir Europoje, neįsidiegę šio protokolo, jūs labai rizikuosite. Daugiau kaip pusė interneto vartotojų naudojasi būtent šia naršykle, ne išimtis ir Lietuva, tad, jei jūsų tikslinė auditorija yra tik mūsų šalyje, tos pačios taisyklės galioja ir jums.