
5 svarbūs socialinių tinklų klausimai ir dar svarbesni atsakymai
Nors Facebook socialinis tinklas jau greitai švęs savo gyvavimo dešimtmetį, o Twitter neseniai sukako septyneri metai, ir bendras šių tinklų vartotojų skaičius visame pasaulyje viršija pusantro milijardo, iki šiol didelė dalis bendrovių ir verslininkų socialinių tinklų nesureikšmina ir į juos žiūri atsainiai. Planuodami (o gal jau suplanavę?) strategiją socialiniuose tinkluose ir pasiryžę būti (o gal jau esate?) aktyviais savo socialinėse paskyrose, turėtumėte užduoti sau bent 5 aktualius klausimus ir pabandyti į juos atsakyti.
1 klausimas: Ar bendraujate su savo gerbėjais (sekėjais)?
Internetinių socialinių tinklų paskirtis yra suburti ir suvienyti tam tikras, bendrų interesų grupes, kurios virtualiai bendrautų tarpusavyje ir kurtų vertingą turinį. Socialinio tinklo nereikėtų laikyti transliavimo priemonę, kurios paskirtis – prekių ar paslaugų reklama. Šios terpės pagrindinė paskirtis yra bendravimas. Jei neskirsite pakankamai dėmesio savo Facebook ar Twitter paskyroms ir nesistengsite bendrauti su savo paskyrų gerbėjais (sekėjais), tikrai nesulauksite norimų rezultatų. Jūsų gerbėjai tokiais tapo ne tam, kad imtųsi iniciatyvos bendraudami su jumis – jie prisijungė tam, kad būtent jūs bendrautumėte su jais ir suteiktumėte jiems naudingos informacijos.
Keletas patarimų, kurie padės sukurti ryšį su jūsų gerbėjais:
- Užduokite klausimus ir deramai bei šiltai įvertinkite jų atsakymus.
- Padėkokite savo gerbėjams už tai, kad jie seka jūsų veiklą, dalijasi jūsų turiniu, rekomenduoja ir skleidžia apie jus žinią, atsakinėja į jūsų pateiktus klausimus ir kitaip dalyvauja jūsų paskyroje.
- Visada stenkitės kuo greičiau atsakyti į komentarus ir gautas privačias žinutes.
- Organizuokite akcijas ir konkursus, kurių metu jūsų gerbėjai turėtų galimybę gauti dovanas, o jų dalyvavimas diskusijose būtų tinkamai įvertintas.
2 klausimas: Ar kalbate ne tik apie save?
Uždavus šį klausimą, daugelis susimąsto, ar elgiasi teisingai. Tai yra dar viena labai dažna klaida, kurią kartoja nemažas skaičius verslininkų. Savo socialinėje paskyroje kalbėdami vien tik apie save patys sau darote meškos paslaugą. Niekas nenorės lankytis jūsų paskyroje, o juolab būti jūsų gerbėjais, jei kalbėsite tik apie savo verslą ar nepaliaujamai bruksite pardavimus skatinančias reklamas.
Norėdami išlaikyti esamus gerbėjus ir laipsniškai plėsti savo sekėjų ratą, jūs turite skelbti informaciją, kuri yra įdomi, aktuali ir vertinga jūsų auditorijai. Taip elgdamiesi, ilgainiui pelnysite savo gerbėjų palankumą ir tik tokiu būdu galėsite dažniau skelbti apie save, nes lankytojai ims vertinti jūsų skleidžiamą informaciją.
Kelios gairės, padėsiančios paįvairinti socialinėje paskyroje skelbiamą turinį:
- Įsitraukite į bendruomenę ir tapkite jos dalimi, bendraudami su jos nariais.
- Dalinkitės kitų portalų ir žmonių skelbiamu turiniu, kuris bus aktualus ir patiks jūsų auditorijai.
- Pasveikinkite savo darbuotojus, vadovus, verslo partnerius, verslus, kurių paslaugomis naudojatės, kitas su jūsų veikla susijusias grupes ir žmones, kai jie nuveikia ar pasiekia ką nors ypatinga.
- Pasidalinkite klientų ir savo sferos žmonių sėkmės istorijomis.
- Informacija apie savo verslą turėtų sudaryti ne daugiau kaip 20 proc. viso turinio.
3 klausimas: Ar skelbiate įvairios tematikos turinį?
Pasistenkite rasti laisvą minutę ir žvilgtelėkite į gerai žinomų prekės ženklų ar žmonių socialinių tinklų puslapius. Pastebėsite akivaizdų bendrumą – puslapiai atrodo įdomiai, skelbiamas turinys yra labai įvairus, daugybė komentarų ir tarpusavyje pokalbius mezgančių žmonių.
Jei savo Facebook puslapyje ar Twitter profilyje skelbsite tik internetines nuorodas – gero nelaukite. Gerbėjams toks turinio skelbimo būdas greitai pabos ir ilgainiui jie paliks jūsų puslapį. Visada pagalvokite, ar jūs pats lankytumėtės tokiame puslapyje, ar sektumėte tokios bendrovės naujienas, kurios pateikia tik sausas nuorodas?
Keli patarimai, kaip pagyvinti skelbiamą turinį ir išsklaidyti nuobodulį:
- Bendraukite, bendraukite ir dar kartą bendraukite su savo auditorija. Bendravimas pralaužia ledus ir paskatina neretai ilgai besitęsiančius pokalbius socialiniuose tinkluose.
- Kurkite ir skelbkite savo pačių vaizdinę medžiagą (nuotraukas, vaizdo įrašus).
- Dalinkitės įvairia, kitų kurta (bet aktualia jūsų auditorijai) vaizdine medžiaga.
4 klausimas: Kaip atrodo jūsų skelbiamos nuorodos?
Tai, kad kiekvienas verslo subjektas savo Facebook puslapyje ar Twitter paskyroje dalijasi naujausiais savo tinklaraščio įrašais, karščiausiomis rinkos naujienomis ir kita nauja informacija, yra įprastas dalykas. Tačiau neretai apsiribojama internetine nuoroda, be jokio papildomo teksto ar nuotraukos. Atminkite, kad, skelbdami tik nuorodą, galite pasirodyti kaip brukalų platintojai. Jei trumpai ir aiškiai neišdėstysite, kodėl jūsų sekėjai turėtų apsilankyti siūlomame tinklalapyje, dažniausiai jie to ir nedarys.
Vienas svarbus ir paprastas patarimas:
- Stenkitės, kad visas jūsų skelbiamas turinys būtų papildytas patraukliomis nuotraukomis, kurios aiškiai matosi Facebook miniatiūriniuose paveikslėliuose.
5 klausimas: Ar, prižiūrėdami socialinius tinklus, nepamirštate svarbiausių prioritetų?
Neabejojame, kad daugelis jau spėjo įsitikinti socialinių tinklų privalumais ir suprato, kokie jie gali būti galingi, tačiau jie neduos jums tiek naudos, kiek galėtų, jei nekreipsite pakankamo dėmesio į pagrindines priemones, kuriomis remiasi jūsų verslas. Facebook puslapis ar Twitter paskyra nepakeis jūsų tinklalapio, tinklaraščio, informatyvios vaizdo medžiagos, tyrimų, reklaminių kampanijų įgyvendinimo ir kt. Nereikia skirti ištisų valandų pokalbiams, atsakinėjimams į žinutes ir aktualaus turinio paieškoms ir skelbimui socialiniuose tinkluose, paliekant nuošalyje pagrindines jūsų verslą skatinančias priemones.
Be jokios abejonės klausimų apie tinkamą socialinių tinklų priežiūrą yra ir daugiau, tačiau pirmiausia reikėtų įprasti taikyti šias bendrąsias taisykles.